Bloga kategorijas

RAKSTU MEKLĒŠANA

KAS IR SPILGTAS GAISMAS TERAPIJA?

KAS IR SPILGTAS GAISMAS TERAPIJA?

Vai tiešām zināt, kādu ietekmi veic spilgta gaisma jūsu ķermenim un cik iedarbīgi ir piemērot spilgtas gaismas terapiju? Tumšajā ziemas sezonā daudz cilvēku cieš no apātijas un depresijas. Šis stāvoklis vēl saucams par ziemas depresiju. Zinātiskajos pētījumos norādīts, ka, samazinoties dabīgajam gaismas daudzumam, ķermenis var fizioloģiski reaģēt uz šiem “nelabvēlīgiem dzīves apstākļiem”, koriģējot noteiktus hormonu līmeņus un bioloģisko darbību.

Medicīnas zinātne ir konstatējusi, ka ziemas depresija ir viegla depresijas forma, kas piemīt gana daudz cilvēkiem. Tā var izpausties:
•    ar stipru nogurumu, spēku izsīkumu un dažādiem miega traucējumiem;
•    ar palielinātu apetīti, kuras dēļ palielinās ķermeņa svars;
•    ar pasīvumu un depresiju;
•    ar samazinātu darba ražīgumu un zaudētu dzīvīgumu.

šviesos terapija

Gaismas terapija palīdz atbrīvoties no ziemā radušos sliktā noskaņojuma, depresijas.

Saulainā dienā gaismas stiprums ir daudz maz 50000 - 100000 luksu, bet telpās ir tikai 100-200 luksu. Iedarbīgas spilgtas gaismas terapijas seansa laikā nepieciešams, lai acīs nokļūtu ne mazāk kā 2500 luksu. Gaisma iziet cauri acij un tās nerviem, signalizējot smadzenēm par apkārt redzēto un diennakts ritmu.

Gaisma mazina miega hormonu melatonīna, kurš izdala čiekura dziedzeri, daudzumu. Melatonīns ir galvenais modrības un miega cikla regulācijas, tā pat arī ziemas depresijas prevencijas faktors. Spilgtas gaismas terapija palīdz mīkstināt šīs problemas un atjaunināt dzīvīgumu. Ja simptomi ir smagi, tie būtu jāārstē mediķu uzraudzībā.

GAISMAS TERAPIJAS REKOMENDĀCIJAS

Iesāciet spilgtas gaismas terapiju kamēr vēl nav parādījušies nekādi ziemas depresijas simptomi, labāk - uzreiz parādoties tumšajam periodam. Ziemā veiciet spilgtas gaismas seansus 3-5 reizes nedēļā. Ja simptomi neuzlabojas vai uzrodas vēl, 1-2 nedēļas atkārtojiet seansus katru dienu.

Viena seansa ilgums ir 0,5-2 stundas. Seanss, kas ilgst vairāk par 2 stundām, nevar stiprināt iedarbību, taču arī nedara nekādu kaitējumu. Seansus ieteicams veikt no 6:00 līdz 18:00, taču tie visiedarbīgākie būs no 6:00 līdz 8:00 rītā. Vakara seansi var traucēt miegam. Ja vakarā jūtaties miegains (tas raksturīgs vecāka gada gājuma cilvēkiem), varat veikt seansus agrāk vakarā, kad vairāk negulētu. Tā pat varat sadalīt seansus vairākos īsos laikos tās pašas dienas laikā, ja tas labāk atbilst jūsu dienas kārtībai.

Nav vajadzības skatīties tieši uz gaismas avotu, taču seansa laikā vajag to noturēt savā redzeslaukā. Tajā laikā varat lasīt, rakstīt vai nodarboties ar ko citu. Spilgtas gaismas terapijas iedarbība ir saistīta ar gaismas avota attālumu no sejas. Pārliecinieties, lai jūsu seja nebūtu tālāk no lampas, kā norādīts instrukcijā. Vajadzīgo seansa laiku varat saīsināt, sēžot tuvāk lampai.


Ziniet, ka spilgtas gaismas terapija tāpat palīdz ātrāk atlabt organisma ritmam, kurš ir mainījies, atgriežoties no citas laika joslas. Bez tam, veicot seansu vakarā - ieilgs jūsu miega cikls (ilgāk negribēsiet gulēt), bet rīta seansam būs pretēja iedarbība.

šviesos terapija

SVARĪGI FAKTORI PAR SPILGTAS GAISMAS TERAPIJU

Lampa ražota ar elektronisku balastu, kurš palielina gaismas biežumu līdz pat 30000 Hz, un tajā laikā mirdzēšana nav novērojama ar neapbruņotu aci. Pēc pirmajiem seansiem var rasties vieglas galvas sāpes un acu novārgums. Tas ir normāli un tādas blakusparādības pāriet pēc vairākām dienām. Ja tā nenotiek, pārtrauciet ārstēšanos un pirms turpināt, konsultējieties ar ārstu. Dienas gaismas trūkuma dēļ ar ziemas depresiju neslimo visi. Izsīkums, miega traucējumi un depresija var veidoties arī citu iemeslu dēļ. Spilgtas gaismas terapija ir efektīvāka, kad tā tiek kombinēta ar regulāriem fiziskiem treniņiem un veselīgu uzturu.


Pirms sākat spilgtas gaismas terapiju, konsultējieties ar ārstu, ja slimojat ar:
•    acu slimībām (piemēŗam, acu iekaisumi vai palielinātu jūtību);
•    psihiskiem traucējumiem;
•    ja lietojat psihotropās vielas.

Sākot spilgtas gaismas terapiju, būtiski ir uzrakstīt novērojumus par tās iedarbību. Tas palīdzēs nostatīt, kāds ārstēšanas veids būtu jums labākais. Spilgtas gaismas terapijas vajadzība, ilgums un biežums ikvienam cilvēkam ļoti atšķiras.

šviesos terapija

Save

Save

Save

Publicēts 2016-12-18

Nesen Aplūkots

No products

Menu